Thursday, January 9, 2014

Rukous

Daavidin virsi, kun hän oli Juudan erämaassa. Jumala, sinä olet minun Jumalani, sinua minä etsin varhain; sinua minun sieluni janoaa, sinua halajaa minun ruumiini kuivassa ja nääntyvässä, vedettömässä maassa.
Ps. 63:1 KR33/38

Daavidin psalmi, jonka hän sepitti Juudan autiomaassa. Jumala, minun Jumalani, sinua minä odotan. Sieluni janoaa sinua, ruumiini ikävöi sinua ja uupuu autiomaassa ilman vettä.
Ps. 63:1 KR92

Rakas Jumala, minä tarvitsen sinua, minä janoan sinua. Minulla ei ole mitää juoda ja olen nääntymäisilläni. Maailma on kuiva ja vedetön maa, harhailen autiomaassa ilman vettä.

Auta minua, ohjaa minua että löytäisin luoksesi ja saisin juoda. Anna minulle sinun ikuista vettäsi ettei minun enää ikinä olisi jano.

Anna minun levätä sinun varjossasi ja saada voimani takaisin. Tue minua ja pese minut puhtaaksi. Sinun vetesi on kirkasta ja puhdasta. Sinun vetesi täyttää minut ilolla ja uudella elämällä. Sinun vetesi tekee minusta uuden.

Aamen.

No comments:

Post a Comment