Saturday, July 20, 2013

Voitto häämöttää jo

Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin, minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
Fil. 3:13-14

Vielä emme ole voittaneet. Martin Luther King Jrn sanojen mukaillen, meidät on vapautettu synnistä mutta ei synnin tekemisestä.
Vaikka Jeesus on meidät puhdistanut ja voitto häämöttää jo, edelleen erehdymme ja teemme syntiä. Vielä emme ole voittaneet.


"Älä pilaa aamukellojen soittoa jättämällä sitä puolitiehen. Älä sano pelkästään: "Vahvista minua", äläkä jatka: "mutta kuitenkin minä kompastun ja kaadun!". Kuuntele kellojen soitto loppuun saakka; se on Jumalan musiikkia. Hän antaa suuhusi sanat: "Vahvista minua, että minä pelastuisin.".
Frances Ridley Havergal

Unohda se mikä on takana ja kurottaudu sitä kohti mikä on edessäpäin. Muista että päämääränäsi on voitto johon Jumala on sinut kutsunut ja jota varten Jeesus uhrautui. Meille ei ole annettu automaattista vapautta synnistä vaan oma tahto tehdä omat päätoksemme.

"Tänä päivänä sinulla on mahdollisuus tehdä itsenäinen ratkaisu. Muista, että olet Jumalan luomana arvokas, aivan yhta arvokas kuin kuka tahansa. Sinä vastaat omasta elämästäsi. Älä päästä enää tätä päivää käsistäsi."
Hilja Aaltonen




Kuten Paavali sanoo: Te olette kalliisti ostetut; älkää olko ihmisten orjia. 1 Kor. 7:23

Ihmisten tiede ja tutkimukset sanovat että tapa muodostuu kahdessa viikossa. Jos kaksi viikkoa teet jotakin, siitä tulee sinulle tapa. Jos jätät sen tekemättä, siitäkin tulee tapa.

Herra, vahvista minua, että minä pelastuisin. Että kiusauksen hetkellä voisin tehdä oikean päätöksen. Että en erehtyisi menemään ihmisten mukaan vaan kurkottaisin kohti sinun palkintoasi, amen.

No comments:

Post a Comment