Sunday, July 7, 2013

Rakasta vihollistasi


Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat.
Matt. 5:43-44
Herra, sinä tiedät miten vaikea on rakastaa ihmistä josta en pidä. Ihmistä joka panettelee minua, puhuu minusta pahaa, valehtelee, väittää tietävänsä minusta asioita jotka saavat minuun huonoon valoon eivätkä ole edes totta. Miten vaikea on rakastaa ihmistä joka puhuu totta kun puhuu minusta pahaa. Joka aivan oikein on tullut tulokseen että olen huono ihminen ja teen huonoja asioita.
Herra, anna minulle rakkaus heitä kohtaan. Että ymmärtäisin sen arvon mikä vastoinkäymisillä ja tuskalla on, oppisin heidän sanoistaan ja muuttuisin. Sinä et anna minulle tapahtua mitään tietämättäsi, tämäkin on sinun sallimaasi. Tämäkin vaikeus ja tuska voi tuoda minut lähemmäksi sinun raukkauttasi.
Auta minua muistamaan että sinun koulusi voi tuottaa suurempaa tuskaa kuin mikään muu koska palkinnot ovat suuremmat kuin voisin voittaa missään muualla.
Auta minua tuomaan nämä ihmiset eteesi. Auta minua rehellisesti rukoilemaan heidän puolestaan ja toivomaan heille kaikkea hyvää. Auta minua antamaan anteeksi ja kantamaan heitä sinun eteesi.

Tiedän ettei mikään ole mahdollista ilman sinua. Jos taistelen yksin, häviän. Jos olen kanssasi, voin vain voittaa. Sinun kanssasi voin nähdä vaikeuksien yli, niiden toiselle puolelle ja muistaa että tänä päiväkin minun kuuluu ylistää sinua ja iloita sinussa, amen.

No comments:

Post a Comment